آخرین اخبار
کد مطلب: 80209
امامزاده شهسوار لردگان، فرصتي براي خلوت با معبود + تصاوير
تاریخ انتشار : 1393/05/19 09:57:16
نمایش : 9935
يکي از بقاع متبرکه چهارمحال و بختياري، بقعه با شکوه امامزاده محمد شهسوار است که در فاصله ۳۵ کيلومتري شمال شرقي شهر لردگان در دامنه کوه شهسوار با چشم‌اندازي زيبا در طبيعت بکر جنگل‌هاي لردگان واقع شده است.

به گزارش سلام لردگان، بقاع متبرکه در کشور علاوه بر جنبه زيارتي، به‌دليل قرار داشتن در موقعيت‌هاي جغرافيايي با جاذبه‌هاي طبيعي و تاريخي، از موقعيت گردشگري و تفريحي برخوردار هستند.

يکي از بقاع متبرکه چهارمحال و بختياري، بقعه با شکوه امامزاده محمد شهسوار است که در فاصله 35 کيلومتري شمال شرقي شهر لردگان در دامنه کوه شهسوار با چشم‌اندازي زيبا در طبيعت بکر جنگل‌هاي لردگان واقع شده است که در ايام تعطيلات زائران و گردشگران بسياري براي زيارت به اين مکان مقدس سفر مي‌کنند.


گنبد مخروطي شکل اين بنا به ارتفاع 5 متر در ميان‌ جنگل‌هاي بلوط زاگرس، رخ‌نمايي مي‌کند.

 


بقعه اين امامزاده شامل ايوان، شبستان، حرم، زايرسرا و صحن است که در زميني به مساحت 2 هزار و پانصد مترمربع شامل زائرسراهاي روباز و مسقف و پارکينگ واقع شده است.

ايوان اين بقعه رو به شمال قرار دارد و در اين بقعه شبستان کوچکي به ابعاد 2×6 متر قرار دارد که بر روي آن گنبد عرقچيني ضربي قرار دارد پس از عبور از اين فضا به مدخل باريکي که قطر ديوار آن يک متر است به حرم امامزاده متصل مي‌شود که ابعاد آن 5×5 است.


به اعتقاد اهالي و نيز تابلوي موجود در سردر بقعه، خفته در مزار را محمد بن امام موسي کاظم (ع) مي‌دانند که يقيناً اين ادعا منشأ صحيحي ندارد و يکي از نوادگان آن حضرت با وي خلط شده است.


به عقيده برخي از محققان اين شخصيت با 5 واسطه به امام هفتم؛ امام موسي کاظم (ع) منتهي مي‌شود که از قرار ذيل است:

"سيد محمد بن موسي بن احمد بن محمد الشريف بن اسماعيل بن ابراهيم المرتضي بن الامام موسي الکاظم (ع)"

وي سيدي جليل القدر، عظيم الشأن و والا مقام بوده است که جد اعلايش سيد ابراهيم المرتضي همان فرزند بزرگوار امام موسي کاظم (ع) است.


اين امامزاده از دينور به جبل و از آنجا به لردگان مهاجرت کرد و در دهه آخر قرن چهارم هجري وفات يافت.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس